Yetişkinlerde Ortodonti

Ortodontik tedavide yaş sınırı var mıdır?

Estetik bir gülüş kişinin kendine olan güvenin artmasını sağlar. Düzgün sıralanmış dişlerin en sağlıklı tedavisi ise ortodontidir. Çapraşık dişlerin varlığı demek dişler arasında temizlenmesi zor alanlar demektir. Temizlenmesi zor alanlar çürüğe yatkındır. Yani çapraşıklık varlığında ortodontik tedavi sadece estetik amaçlı değil, sağlığın korunması amacıyla da yapılmalıdır. Ayrıca ortodontik tedavinin tek amacı çapraşık dişleri düzeltmek değildir. Eksik dişlerde boşluk kapanmışsa yeterli implant boşluğunu oluşturmak, estetik kaplamalardan önce kapanış ilişkisini düzenleyip avantaj sağlamak, nefes alma ve doğru kapanış ve çiğneme düzensizliklerini ortadan kaldırmak gibi sebeplerle de ortodontik tedavi görülebilir.

Sağlıklı dişler her yaşta düzeltilebilmektedir ancak diş bozukluklarından ziyade çene bozukluklarını içeren durumlarda yetişkinlerde uygulanan ortodontik tedaviler bazen cerrahi girişimlerle desteklenen ortodontik tedavi uygulamalarını (ortognatik cerrahi) gerektirebilirken bazen de diş çekimleri ile dişlerin belirli yerlere alınması ve sıralanmasıyla yapılan kamuflaj tedavilerini gerektirebilmektedir. Sadece dişlerde görülen çapraşıklıkların tedavisinin yaşı yoktur. Her yaşta tedavi edilir. Ancak çenelerin önde ya da geride olması dediğimiz iskeletsel bozuklukların tedavisi 14 yaş öncesi yapılmalıdır.  Erişkinlerde uygulanacak ideal ortodontik tedavinin planlaması kesinlikle ortodonti uzmanı tarafından yapılmalıdır.

Yetişkinlerde Ortodonti

Ortodontik tedavi neden gereklidir?

Ortodontik tedaviler yalnızca estetik nedenlerle yapılmamaktadır. Çapraşık dişleri temizlemek zordur. Bu nedenle çapraşıklık olan dişler daha çabuk çürüyebilir. Estetik dışında genel ağız sağlığı için de ortodontik tedaviye ihtiyaç vardır.

İyi bir kapanış; ısırma, çiğneme ve konuşmayı kolaylaştırır. Ağız sağlığının geliştirilmesi ve böylece genel sağlığın da iyileşmesine yardımcı olur ve kişinin özgüvenini artırır.

Kötü kapanış diş yüzeylerinde aşınmalara, çiğneme, konuşma gibi fonksiyonlarda zorluklara ve dişleri destekleyen kemik ve diş eti yapılarında aşırı strese sebep olabilir. Tedavi edilmediği takdirde zamanla daha ciddi hale dönüşerek ileri zamanda daha komplike tedavi gereksinimi doğurabilir.

Yetişkinlerde ortodontik tedavi sırasında estetik sorunlar

Yetişkin tedavilerinde sosyal yaşantı içerisinde genel olarak tellerin görünmesi ile alakalı estetik kaygılar fazladır. Bu tarz durumlarda vakanın uygunluğuna göre diş renginde üretilen şeffaf braketler veya şeffaf plaklarla tedaviler tercih edilebilir.

Dişlerin ön yüzeylerine braket denilen kare şeklinde, ufak, porselen ya da safir (şeffaf) tutucu parçaların sabitlenmesi ve bu braketlerin içerisine yerleştirilen teflon kaplı diş telleri yardımı ile çapraşık durumdaki dişlerin düzeltilmesini sağlayan tedavidir. Porselen ya da safir braketler beyaz renkte olduğu için daha az belli olurlar. Metal diş tellerine göre daha estetik görüntüdedirler.

Ortodontik tedavinizi şeffaf plaklar ile diş teli kullanmadan yaptırabilirsiniz. Üç boyutlu yazıcı teknolojisine dayanan şeffaf plaklar size uygun üretilen bir dizi şeffaf diş kalıpları (Aligner) ile yapılır. Bu şeffaf kalıplarla dişleriniz hizalanır. Şeffaf plaklar neredeyse görünmez, çıkartılabilir seri halinde kişiye özel üretilen plaklardan oluşan dişlerinizi düzeltmek için yapılan dijital ortodontik tedavi yöntemidir.

Ortodontik tedavilerin süresi

Ortodontik tedavi, hedeflenen sonuca ulaşılana kadar devam eder. Bireysel farklılıklar tedavi sürecini etkiler. Bunun yanı sıra, problemin şiddeti, diş ve çene yapılarındaki farklılıklar, diş ve diş etlerinin sağlığı, bireyin tedaviye gösterdiği ilgi ve ağız bakımı da tedavi süresinde farklılıklar yaratır. 6 ay ile 3 yıl arasında farklı sürelerde ortodontik tedavi gerekebilir. Çoğu kişide tedavi, 1 – 1,5 yıl sürmektedir.

Yetişkinlerde ortodonti tedavisi, yaşlılıkta bile güzel bir gülüş ve sağlıklı ağız yapısı oluşturmak için yapılır. Geçmişte ortodontik tedavinin yetersiz olması nedeniyle gecikmiş ortodontik tedavi diş kaybı ve diş eti hastalığından kaynaklanan problemler gibi sorunların nedenleri artmakta ve ortodontik tedaviye olan ihtiyaç artmaktadır.

Son yıllarda yetişkinlerde ortodonti ortodontik tedavisinin gelişmesiyle birlikte kısa vadede etkili olacak tedaviler de yetişkin hale gelmiştir. Sağlıklı ağız ve diş dokuları oluşturan ve insan yaşam kalitesini artıran yetişkinler için destekleyici çözümlerdir.

Ayrıca ağız kokusundan çatlak dişlere kadar diğer hasta sorunlarına da çözümler sunar. En etkili tedavi yöntemi kişinin ortodontistten belirleyeceği diş ve iskelet sistemidir. Afyon ortodonti tedavisi için en iyi hizmeti sunmaktayız.

Yetişkinlerde Ortodonti Tedavisi Neden Kullanılır?

Yetişkinlerde ortodonti tedavi sadece çocuklara ve gençlere değil, yetişkinlere ve yaşlılara da uygulanabilir. Diş telleri, diş eti hastalığı olmayan herkes, güçlü dişleri ve diş etleri olan herkes ve yaş sınırlaması olmaksızın yetişkin ortodonti tedavisi gören herkes için ideal olabilir. Güzel görünümüne önem veren kişilerin son zamanlarda yaptırdığı ortodontik tedavi, kişiye uyumlu dişler ve güzel bir görünüm kazandırdığı için tercih edilmektedir.

Yetişkinler için ortodonti, dişlerini gösteremeyen veya fotoğraf çekerken gülümsemekten korkanlar, meslek hayatında dış görünüşüne önem verenler için faydalı bir tedavi yöntemidir. Afyon ortodonti tedavisi için drbuyukcavus.com üzerinden detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Yetişkinlerde Ortodonti Tedavisi

• Çarpık ve çapraşık dişlerin düzeltilmesi,
  • İyi kapanmama sorunu,
  • Eksik diş boşluğunun doldurulması,
  • Dişlerin ve dudakların doğru pozisyonu,
  • İyi olmayan ön ve arka gerginlik,
  • Ağızdan nefes almayı zorlaştıran yapısal bozukluğun tedavisi
  • Doğum anomalilerinin (yarık dudak, damak) giderilmesi,
  • Diş gıcırdatma veya darbe gibi travmaları önlemek için yapılır.

Yetişkinlerde Ortodonti Ortodontik tedavide yaş sınırı var mıdır? Günümüzde insanların dış görünümlerine daha fazla özen göstermeleri ve daha fazla dikkat etmeleriyle birlikte erişkin dönemde de ortodontik tedavilere olan ilgi de artmaktadır. Estetik bir gülüş kişinin kendine olan güvenin artmasını sağlar. Düzgün sıralanmış dişlerin en sağlıklı tedavisi ise ortodontidir. Çapraşık dişlerin varlığı demek dişler arasında temizlenmesi […]