Afyon Ortodonti Kliniği

Yetişkinlerde ve çocuklarda bütün yaş grupları için dişlerdeki çapraşıklık, kapanışlarda ağzın açık kalması, gömülü dişler nedeniyle oluşan boşluklar, diş ortasındaki açıklık, vb. her türlü düzensiz diş dağılım problemleri ortodonti tedavisi ile giderilebilir. Bu süreci Doç. Dr. M. Hilmi Büyükçavuş uzmanlığı ve tecrübesiyle MHB Afyon ortodonti bünyesinde sizlere en iyi şekilde geçirme imkânı sunuyor.

Tanıtım Videomuz

Afyon Ortodonti Kliniği

Afyon Ortodonti Kliniğinde Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ortodonti tedavisinin sabit diş telleriyle ya da hareketli (çıkarılabilir) şeffaf plaklarla yapılan türleri bulunmaktadır. Tedavilerin büyük çoğunluğunda tedavi süresinin daha kısa ve maliyetin daha düşük olması nedeniyle diş telleri tercih edilmektedir.

Sabit tedavide her bir alt / üst dişin üzerine braket ismi verilen içinden tel geçebilen aygıt yapıştırılır. Braketler yapıştırıldıktan sonra içlerinden tel geçirilerek sabitleme işlemi sonlandırılır. Kişinin dişindeki çapraşıklık durumu ve diğer koşulları hekim tarafından belirlenerek belirli periyotlarda (yaklaşık ayda 1 kere) hasta kontrole çağırılır. Ortalama 1 – 1.5 yıllık bir süre içerisinde aylık kontroller ile dişlerdeki hareket ve düzeltme tamamlanmış olur.

Hareketli tedavide öncelikle hastanın ağız ölçüsü alınarak diş yapısına uygun bir şeffaf plak hazırlanır. Akabinde günün belirli saatleri hekimin önerdiği saat ölçüsünde plak giyilir. Periyodik rutin kontroller ile hastanın takibi gerçekleştirilir.

Ortodonti Tedavi Süresi Ne Kadardır?

Tedavi süresi kişiden kişiye değişmekle birlikte ortalama 1 – 1.5 yıl civarı sürmektedir. Burada kişinin diş yapısı, çapraşıklık seviyesi, çene yapısı, gömülü diş durumu, vs. gibi süreyi etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Doç. Dr. M. Hilmi Büyükçavuş liderliğinde MHB Afyon ortodonti bünyesinde hastalarımızla kurduğumuz yakın iletişim sayesinde bu süreyi en iyi şekilde geçirmelerine destek oluyoruz.